نام کتاب:ریاضی پایه سوم ابتدایی. زمان تدریس:۴۵ دقیقه.
عنوان درس:مفهوم ضرب. تاریخ تدریس:
روش تدریس: تعداد فراگیر: ۳۲ نفر.
نام مدرس:
هدف کلی :آموزش مفهوم ضرب.
هدف جزئی :
عبارت ضربی را بخواند .
ضرب مربوط به شکل رابنویسد.
مفهوم ضرب را بیان کند .
شکل مربوط به ضرب را نشان دهد.
هدف رفتاری:
دانش آموز در کلاس درس و با استفاده از مهره هایی که در اختیار دارد ضرب ۲ پنج تا می شود ۱۰ را نشان دهد .
دانش آموز بدون استفاده از کتاب با تصاویری که روی تخته کلاس کشیده شده ضرب ۲ هف تا می شود … (۱۴)را بنویسد.
دانش آموز مفاهیم ضرب را از حفظ و با تمرکز بیان کند.
حیطه کلامی :
مفهوم ضرب را توضیح دهد.
تعریف ضرب را بیان کند.
ضربی را نوشته و اجزاء آن را مشخص کند.
کاربرد ضرب را مشخص کند.
حیطه مهارت ذهنی :
برای ضرب شکلی بکشد .
برای شکل ضربی بنویسد.
مسئله های ضرب را حل کند .
مهره هایی را به دانش آموز داده و به ضرب تبدیل کند.
حیطه شناختی :
مفهوم ضرب را کشف کند .
ارتباط بین ضرب و تقسیم را پیدا کند.
حیطه نگرشی :
واکنش مطلوب نسبت به موضوع نشان دهد .
با علاقه به مسائل مطرح شده گوش دهد.
برای مسائل ضرب مشتاقانه مدلسازی کند.
حیطه مهارتهای حرکتی :
انجام فعالیت های ضرب که توسط دانش آموز ان با مشورت انجام دهد.
انجام ماهرانه فعالیت ها و تمرینات کلاسی (انفرادی – گروهی)با رعایت نظم و نوبت در مورد مسائل مربوط به ضرب خود سخن بگوید (بحث کند ،اظهار نظر کند).
ابزار و وسایل:
کتب آموزشی ، مهره های رنگی ،نی ،سنجاق قفلی ،سیب و دو ظرف برای گذاشتن سیب داخل آن.
|